Trio con Brio Copenhagen
klavertrio og kunstnerisk ledelse
(DK/KR)
Soo-Jin Hong, violin
Soo-Kyung Hong, cello
Jens Elvekjær, klaver
Trio con Brio Copenhagen har siden 2014 været festivalens kunstneriske ledelse og består af violinisten Soo-Jin Hong, cellisten Soo-Kyung Hong og pianisten Jens Elvekjær. Trioen blev dannet i Wien i 1999 og har i dag base i København. Deres enestående musikerskab, friske tilgang til kernerepertoiret, ambitiøse programlægning og evne til at engagere unge gennem kreativ koncertvirksomhed har blandt andet medført tildelingen af Carl Nielsen og Anne Marie Carl-Nielsen-prisen i 2019 – en af Danmarks mest prestigefyldte musikpriser – samt Wilhelm Hansen Fondens hæderslegat i 2024.
De tre musikere optræder regelmæssigt i nogle af verdens mest prestigefyldte koncertsale, herunder Carnegie Hall, Lincoln Center, Wigmore Hall, Pierre Boulez Saal i Berlin og Concertgebouw. Gennem årene har de opbygget et omfattende internationalt virke med koncerter i Europa, USA og Asien.
Trio con Brio har udgivet en lang række CD’er, som uden undtagelse er blevet modtaget med stor entusiasme af både kritikere og publikum. Deres seneste album med trioer af Schubert og Weinberg modtog blandt andet seks hjerter i Politiken, der skrev:
”Trio con Brio markerer, at de hører til i toppen af verdenseliten, hvad nutidens klassiske kammermusik angår.”